Sylvie Kreusch - Comic trip / 8½ (Waardering Muziekwereld)
Wie deze sensuele Vlaamse de laatste jaren niet over een podium zag glijden, heeft geen – of de verkeerde – festivals bezocht. Sylvie Kreusch, ooit frontvrouw van Soldier’s Heart en later (en nog steeds wel een beetje) de muze van ex Maarten Devoldere alias Warhaus, kan heel goed haar eigen boontjes doppen. Ze verstaat de kunst theatrale, innemende, mysterieuze en niet altijd alleen maar suggestieve teksten in heerlijke popliedjes te gieten.
Commercieel verantwoord, een verademing op de radio en een hitsige hit op de podia, mede dankzij de wereldband achter haar. Die geeft haar alle vrijheid om te stralen, want een podiumbeest is ze. En een verbluffend verleidelijke zangeres als ze in het ronduit hete Sweet Love (Coconut) in het verre oosten in een auto kruipt. Deze wilde vrouw droomt en fantaseert er wat op los, zelfs in de ballads die ze onderkoeld als Mazzy Star meets Lana del Rey zingt, of als ze dweept met western-filmmuziek van Ennio Morricone. Nergens is het overdone, overal blijft het zowel speels als uiterst stijlvol. De albumtitel verwijst naar de verzameling oude stripboeken op de zolder van haar grootmoeder, waarin ze zich vaak verloor. Het wachten is op de tekenaar die haar eigen avonturen, van onder meer de titelsong, van beelden voorziet. ‘Oh God, I can’t believe it’s real / All I see is colourful emotion / Sped up and in slow motion / Boem chika wauw / Oh God, oh what a big reveal / All I feel is wonderous adoration / Calling for celebration / Boem chika wauwww.’
Recensent: Willem Jongeneelen
Bron: www.oor.nl
Direct link: Recensie: Sylvie Kreusch - Comic Trip
Gepubliceerd op Muziekwereld: 3 december 2024